Vår strategi för sökmotoroptimering

Vår strategi för sökmotoroptimering

Våra effektiva strategier ger resultat

Strategisk sökmotoroptimering

Marknadsföring på internet har blivit en av de absolut viktigaste marknadsföringskanalerna. Idag är internet en av våra största mediekanaler och blev man tvingad att lägga marknadsföringsbudgeten på ett enda ställe så skulle nog många företag välja att göra det just på internet. Detta är anledningen till att så många idag väljer internet framför dagspress, radio eller tv är många. Internetmarknadsföring ger er möjlighet att mäta ert resultat på ett enkelt och smidigt sätt.

Med hjälp av Google Analytics och andra liknande program kan ni få fram information om vad er marknadsföring ger. Ni kan exempelvis se att någon sökt efter er produkt via Google, därefter gått till er webbshop och sedan gjort en beställning av en viss produkt.

Kostnadsfri Offert

Vill ni också få nya kunder genom Google? Fyll i formuläret redan idag så skickar vi en kostnadsfri offert!

Sökordsanalys

Första steget när man ska optimera en hemsida är att göra en sökordsanalys för att hitta bra ord att marknadsföra sig på. När man ska välja sökord för sin sökmarknadsföring på Google bör man välja ord som är relevanta för sidans innehåll och som folk faktiskt söker på. Har man ett Google-konto kan man använda Googles egna sökordsverktyg ”sökordsplanerararen”, med hjälp av detta verktyg kan man få fram statistik på hur många som söker efter ett ord på Google. Ni kan också använda Googles sökhjälp, eftersom Google fyller på med förslag under tiden ni skriver.

SÖKORDSANALYS

Relevansoptimering

När vi sökmotoroptimerar själva hemsidan brukar vi kalla det ”on-page optimering” eller ”onsite optimering” vilket kortfattat betyder att man hjälper Google att förstå vad sidan handlar om och vad sidan är relevant för. När Google spindlar igenom er hemsida ser de den på ett helt annat sätt än vad vi människor gör. Har man en hemsida som inte är sökmotoroptimerad så kan man likna sidan vid en tidning som enbart består av en liten brödtext, inga rubriker, feta texter eller bilder. Skulle man läsa en sådan tidning blir det rätt jobbigt och svårt att förstå vad sidan handlar om.

RELEVANSOPTIMERING

Relevansoptimering

För några år sedan kunde man ta sin sida till toppen av Google genom att lägga in några meta-keywords på sin hemsida. Be vännerna att lägga en länk med sökordet man ville synas på från deras bloggar. Idag har Google blivit bättre och sökmotoroptimeringen svårare. Externa länkar till er hemsida är fortfarande den enskilt viktigaste rankingfaktorn för att ta bra placeringar på Google. Genom att skaffa länkar från andra sidor berättar vi för Google att vår sida har ett bra innehåll och är värd en bättre placering så att fler kan upptäcka sidan.

RELEVANSOPTIMERING

Länkstrategi

För några år sedan kunde man ta sin sida till toppen av Google genom att lägga in några meta-keywords på sin hemsida. Be vännerna att lägga en länk med sökordet man ville synas på från deras bloggar. Idag har Google blivit bättre och sökmotoroptimeringen svårare. Externa länkar till er hemsida är fortfarande den enskilt viktigaste rankingfaktorn för att ta bra placeringar på Google. Genom att skaffa länkar från andra sidor berättar vi för Google att vår sida har ett bra innehåll och är värd en bättre placering så att fler kan upptäcka sidan. Förenklat kan man säga att varje länk som någon lägger mot er hemsida ger en röst på er hemsida.

LÄNKSTRATEGI

Kontakta Oss Redan Idag

  • 0380-127 00

Kontakta Oss Redan Idag

  • 0380-127 00